Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Πρόγραμμα Εμβάπτισης; Τι σχέση έχει με την ξένη γλώσσα;



Είναι δυνατό να μάθει κανείς μία ξένη γλώσσα με παρόμοιο τρόπο όπως τη μητρική του γλώσσα;

Πλέον μπορούμε να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα αυτό.

 Τον Απρίλιο του 2012 το άρθρο των NY TIMES How Immersion Helps a Language αναφέρεται σε μία έρευνα που ερευνητές έφτιαξαν 13 λέξεις από μία γλώσσα που εκείνοι επινόησαν και ζήτησαν σε δύο διαφορετικές ομάδες να τη μάθουν. Η μία ομάδα έμαθε τη γλώσσα με τον παραδοσιακό τρόπο σε μία τάξη με καρέκλες και άλλη ομάδα με το πρόγραμμα εμβάπτισης* σε ξένη γλώσσα.

Στην έρευνα αυτή έκαναν ηλεκτροεγκεφαλογραφία ή αλλιώς EEG και στις δύο ομάδες, που μετράει την επεξεργασία του εγκεφάλου στο κρανίο. Μετά από πέντε μήνες και τα δύο γκρουπ μπόρεσαν να μάθουν τις λέξεις εξίσου καλά. Όμως, όπως είπε ο Dr. Ullman ένας από τους ερευνητές, η ομάδα που έμαθε τη γλώσσα με το πρόγραμμα εμβάπτισης, έδειξε ότι είχε όλα τα εγκεφαλικά στοιχεία (patterns) ενός ιθαγενή, που μιλούσε τη γλώσσα αυτή σαν μητρική του. 

Το άρθρο αυτό μας οδηγεί σε σκέψεις για την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Τι είναι καλύτερο; Να μαθαίνουμε απλώς ή να βιώνουμε μια ξένη γλώσσα, με αυτή να κυριαρχεί καθ' όλη τη διάρκεια εκμάθησης;

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε παιδιά προσχολικής και πρώιμης παιδικής φαντάζει πολύ όμορφη σε ένα περιβάλλον με ειδικούς παιδαγωγούς που είναι γεμάτο με ερεθίσματα, διαδραστικά παιχνίδια και πολύ παιχνίδι στην ξένη γλώσσα.



*Πρόγραμμα εμβάπτισης μιας ξένης γλώσσας για παιδιά προσχολικής ηλικίας και πρώιμης παιδικής ηλικίας είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο τα παιδιά μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα παίζοντας (μέσα από εικαστικά, μουσικοκινητική αγωγή, μαθηματικά, θεατρική αγωγή, φυσική αγωγή, φυσικές επιστήμες, προαναγνωστικές και προγραφικές δεξιότητες)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου